131

När dom här små filurerna hälsar på

då kan man inte annat än le och bli alldeles hjärtevarm ❤

Alla är dom sköna små personligheter.

Alla ser dom lite olika ut, precis som du och jag.

En är lite skygg

en annan väldigt nyfiken.

En är mer åt det bruna

den andra mer grå.

Alla är dom vansinnigt söta ❤

Alla är dom snabba, kvicka och hungriga

alla gillar dom nötter.

151

När dessa små söta filurer är på besök

är det som att ha en oregisserad teater hemma på egen gård.

Det roliga i det hela är att ingen av dom vet

det jag vet

att dom är roliga utan att veta om det 🙂 🙂

141

Korta stunder kan dom

om man har tur,

sitta still om endast en liten stund…

Då får jag äran att skåda deras skönhet

och kanske fånga på bild.

121

Ibland kan man få dom alldeles nära

nästan så att dom äter ur hand.

Nu är det ett tag sen…

dom nya små filurerna vi har på besök

är än så länge rätt skygga

men har vi tur så vänjer dom sig snart

och kan komma närmare.

111

Sorg i hjärtat fick jag dock

när jag såg en av våra vänner

liggandes på vägbanan en bit bort

som fått gå den tragiska döden till mötes…

101

Andra goa vackra små vänner är våra fåglar som kommer på besök.

Om vädret vill sig väl denna novemberdag

denna enda lediga dag

vår 4-åriga förlovningsdag ❤

så ska jag luta mig tillbaka

på skön stol

med kameran i hand

med kaffet som sällskap

och se om vi får vackert besök

denna novemberdag…

9

Ta hand om varandra

stora som små

